نیـــکی و نیــــکا نیـــکی و نیــــکا ، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 9 روز سن داره

نیکــــــــی و نیکــــــــــــــا ،میوه های بهشتی زندگی ما

اولین قطرات آهن و اولین غذای عمرتون

1391/1/21 14:24
نویسنده : mami samira
2,872 بازدید
اشتراک گذاری

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به دخترای ماه خودم

 

 

 

 

هر کاری کردم دلم نیومد نیام ننویسم... امروز شما اولین قطره آهن رو خوردید و از امروز میخوام اولین غذا رو براتون درست کنم

دیروز صبح با بابایی و شما دو گل رفتیم مطب خانم دکتر میر عمادی که قبلا وقت گرفته بودیم 

بعد از معاینه دور سر و قدر و وزنتونو گرفت و خیلی روحیه گرفتیم از رشد خوبتون (الحمدالله و خدا رو 100 هزار مرتبه شکر)

هر دو 6 کیلو و 400 بودید و قدتون هم 64سانتیمتر

ایشون براتون قطره آهن تجویز کرد و اولین غذا رو گفت براتون درست کنم

فرنی که با 1 لیوان آب و 1 قاشق شکر و 1 قاشق آرد برنج و 2پیمانه شیر خشک بیومیل 1 درست میشه

و باید پله پله مقدار روزانه رو افزایش بدم

روز اول یک قاشق و 1 وعده در روز# روز 2وم 2 قاشق #روز 3وم 3 قاشق تا......... جایی که در روز یه پیاله در یک وعده غذایی بهتون بدیم

در ضمن خیلی خوشحالم که تا الان بهتون بجز شیر خشک هیچی ندادم چون خانم دکتر می گفت اگه غذای خانواده که حاوی نمکه ،بخورید دیگه غذای بی نمکی که از 6 ماهگی براتون شروع میشه رو نمیخورید 

از طرفی احتمال فشار خون در سنین میان سالی رو افزایش میده

خوشحالم ... انشا... که همیشه هواستون برا چیزایی که میخورید جمع باشه و از فواید و مضرات خوراکی ها آگاه باشید و با آگاهی تمام مفید ترین ها رو بخورید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (30)

خانم معلم
20 فروردین 91 22:03
خانم معلم

کلوب شقایق و نی نی

دخترات خیلی نازن خدا حفظشون کنه

مبارکت باشه ایشاالله


مرسی عزیزم
خانم معلم
20 فروردین 91 22:10
یادته قبل از سونو گرافی گفتم نی نی هات دخترن.با روش سنتی نمیدونم درست شناختمت یانه؟؟

فکر میکنم میخواستین برین خارج اقامت بگیرین؟؟درسته؟؟

به هر حال خوش باشین نی نی هاتو ببوس


سلامممممممم به خانم معلم
یادمه آره

بله انشا... میخوایم بریم خیلی مننونکه اومدی به وبلاگمون
هنگامه
20 فروردین 91 22:14
سلاااااااااااااااام مامی سمیرا ودوقلوها
سال نومبارک
مامانی قد و وزنشونم یکیه؟ چه حالب. مامانی دوقلوهای شما دوقلوهای همسان هستن؟
ایشاالله همیشه درپناه خدا باشن


سلام عزیزم
سال نو شما هم مبارک
آرهههههه یکی شدن
بله همسانن
خانم معلم
20 فروردین 91 23:39
ببخشید من سلام یادم رفت

سلاااااااااااااااااااااام

به سلامتی انشاالله

میگم قطره آهن نده البته خودت میدونی نظر من اینه.

دایی دوستم المان تخصصش رو گرفته میگه اونجا قطره و قرص اهن رو به ندرت و برای افراد خاص تجویز میکنن.و بجاش یه تیکه آهن میذارن تو لیوان اب و بعد از مدتی اب رو مبدن بچه بخوره.
و اینکه یه روش دیگه. دوستمم یه متخصص برای فقر اهن بچه هاش بهش گفته سیب زمینی رو بپزه بعد یه میخ اهنی بذاره توی سیب زمینی داغ و قتی سرد شد میخ رو در بیاره و سیب زمینی روبچه بخوره. این کار رو کرده و الان دوتا پسرش آز دادن و کمبود اهنشون برطرف شده.
شمالی ها توی خورش آهن میندازن تا غذاشون سرشار از آهن بشه. ببین خارجی ها از روش های سنتی ما استفاده میکنن ولی واسه ما دارو تجویز میکنن.

دیدی روش سونوگرافی سنتیم درست بود اینم اجرا کنی خوبه.البته هرطور صلاح میدونی. ولی حیفه که دندونای خوشگل عسلای نازت خراب بشن.
برادر زادم با چند روز خوردن قطره حتی با اینکه قطره رو توحلقش ریختیم و دندوناشم شستیم تمام دندونای سفید و خوشگلش خراب شد.
خلاصه مراقب باش.
موفق باشی


قربونت برم که انقد وقت گذاشتی و توضیح دادی
منم شنیدم اینا رو
شنیدم نعل اسب رو میندازن تو خورشت

انشا... وقتی بی بی هامون دندون در بیارن اونور آبیم
برامون دعا کن خانوم معلم
خانم معلم
20 فروردین 91 23:41
یادم رفت بگم وبلاگتون خیلی قشنگهههههه


قربونت برم که انفد مهربونی
دنیا
21 فروردین 91 19:15
سمیرا جون ماشالله چقده ناز شدن خانومای ما. جیگرشونو قربون بشه خاله.فدای لبای نازون بشم یه عالمه از طرفم ببوسشون
بابای ارشیا خان
21 فروردین 91 21:17
سلام خداوند یکجا دو دسته گل از بهشت زیبایش را به شما ارزانی داده.قدمهاشون مبارک. امیدوارم در سایه بابا و مامانشون سرفراز و با عزت و سلامت باشند. خوش به حالتون واقعاً من آرزو داشتم 20 تا بچه میداشتم . خداوند برکت زندگی و عمرتان دهد.
آجی فاطمه و علیرضا
21 فروردین 91 22:36
ویییییشششش چقد مااااااه شدن بره اهوها:از طرف فاطی اگه نیکی نیکارو دیدم میخورمشون:حرف علیرضا


بوووووووووووووووووووووووس
روشا...مامان ساینا
21 فروردین 91 22:38
سلام مامان خوشمل دوقلو ها ماشالا خداحفظشون کنه خیلی نازن...
یاسمن
22 فروردین 91 1:07
سلام سمیرای عزیزم, هرروز بیشتر عاشق نینی های خوشگلت میشم, خیلی دوست داشتنی شدن


سلام یاسمن جونم
خیلی دلم براتون تنگ شده
خیلییییییییی
مرسی که به وبلاگ نی نی هام سر میزنی
این نشون دهنده توجه ته

بوس
خاله محدثه
22 فروردین 91 11:57
سلام به مهربونترین مادر دنیا
وصد البته سلام به عشقای موچول موچولوی خودم
سمیرایی تصمیم گرفتی مارو حسابی غافلگید کنی دیگه، چه خوب که از ارومیه برگشتی و تند تند آپ می کنی. چکار میشه کرد من دلم تندتند واسه نازدونه هات تنگ میشه
وااااای قربون اون انگشتاشون که رفتن توی لباشون، شیشه شیراشونو تو رو خدا، دل آدم ضعف میره براشون
ان شاالله همگیتون در پناه حق


محدثهههههههههههههه واقعا گلی
زود باش مامان شو بینم
بابا تو باید زود تر از اینا مامان میشدی
خیلی قابلیت داری خیــــــــــــــــــــــلی
بوووووووووس
بابای دوقلوها
23 فروردین 91 8:52
واییییییییییییی گیج شدم
هرچی نگاه میکنم نمیتونم تشخیص بدم این اونه یا اون این
دوقلوهای منم تو چشم شما همینجوریه؟؟؟/
آخه خودم خیلی راحت تشخیصشون میدم.
خدا رو شکر که نازیا رشدشون خوبه. ایشالله که 100 ساله بشن


سلام بابای زهرا و زینب گل
بلههههههههههههه منم نمیتونم دوقلو های شما رو تشخیص بدم
فقط میتونم نیکی و نیکا رو تشخیص بدم
مرسییییییییییییی خیلی لطف کردین و تشریف اوردین به وبلاگ دخملی های ما
فاطی
25 فروردین 91 16:24
سلام سمیرا جون. وااااااااااااااااااااای دوقلوهات چقده خوشگل و خوشمزن.اب دهنمو نمیتونم جمع و جور کنم.کاش الان پیششون بودم و یه گاز ابدار از اون لپای اناریشون میگرفتم. توروخدا الان بدو برو اسفنددود کن براشون.بدو دیگه چرا نشستی. خوشبحالت که دوقلو داری ما ت وی یه دونش موندیم که میشه یا نمیشه. خدا براتون صدسال نگه داره.ایشالله پیش هم خوشبخت و سلامت باشین
گلسانا
25 فروردین 91 23:36
سلام
قدمشون همیشه برات سبز باشه ای جان که انقده نازن
من که کلی کیف کردم از وبلاگت خداحفضشون کنه براتون


مرسی عزیزم
خیلی خوشحالم کردی که زحمت کشیدی و نظر دادی
مامان تارا و باربد
26 فروردین 91 0:50
سال نو مبارك هميشه به سفر و گردش ماشالا چه ناز و بزرگ شدن ورودشون به مرحله جديد زندگي رو تبريك ميگ م و يه خسته نباشي مخصوص براي شما و همسرتون هميشه پاينده باشيد
فرناز
26 فروردین 91 1:41
سلام عزیزم. خسته نباشی مامان خانم. تو نی نی سایت بودم که اسمت رو دیدم و اومدم تو سایتت. دخترای خوشگلی داری. خدا براتون نگهشون داره ایشالا. عروس بشن
میدونی من خیلی از بچه داشتن و مادر بودن و مسئولیتاش میترسم.دلم نمیخواد حالاحالا ها بچه دار بشم. از وقتی تو نی نی سایت عضو شدم و عکس نی نی های بچه ها رو دیدم واقعا نظرم داره عوض میشه. احساس میکنم کار خداست که کم کم داره محبتش رو تو دلم میندازه. شاید حرفام خنده دار باشه. نمیدونم. اا امشب از دیدن دخترای خوشگلت و از خوندن متنایی که نوشتی واقعا لذت بردم.
نصفه شبی دلم خواست با یکی حرف بزنم.
کوچولوهاتو از طرف من ببوس.


فرناز عزیزم مرسی که اومدی و نظر دادی
والبته نظر لطفته
مادر بودن خیلی حس قشنگیه
منم درست مثل شما بودم که خدا خواست باردار بشم
و الان خیلی خوشحالم
دوست دارم که شما هم به این نتیجه برسی
رها
27 فروردین 91 12:34
وای خدای من چه نینی های نازی دارین
خدا براتون حفظشون کنه،به نظرم این بهترین خوشبختیه


مرسی رهای عزیز
خیلی ممنون
رها
27 فروردین 91 12:35
..:: فروشگاه آنلاین نینی ها ::.. منتظر حضور گرمتان هستیم www.ninitopoli.mihanblog.com
مامان سایان
28 فروردین 91 0:32
عزززززززززیزم چقدر دخملای نازی دارید الهییییییییی خوشحال میشم به وبلاگ دخمل منم سر بزنید با اجازتون میخوام وبلاگتون رو لینک کنم
خاله خاطره
29 فروردین 91 22:24
ماشالله بزرگ شدنخیلی شبیه همن


مرسی خاله خاطره
واقعا نیکی و نیکا شبیه همن
همه میگن
مامان سارا
30 فروردین 91 16:27
سلام عزیزم دخترای نازی دارین .خدا حفظشون کنه.اگر به وب دخمل ما هم سر بزنید و نظر بذارید خوشحال می شیم
persian mom
31 فروردین 91 20:46
چقدر ناز شدن.. الهی ی ی ی..اسپند بدودددددددددد


قوربونت دوستم
مامان آیدین
1 اردیبهشت 91 1:36
سلام دوقلو های عزیز آیدین من تو مسابقه عکس نی نی متفکر وب مامی صدرا و صهبا شرکت کرده ممنون میشم به آیدین من رای بدین اینم آدرس وب مسابقه http://noruz1391.niniweblog.com/cat6.php با سپاس فراوان
مامان نيكا
3 اردیبهشت 91 10:10
سلام
واي چه ماهن، ماشالله هزار ماشالله؛ یکیشونم هم اسم دخمل منه، زنده باشن انشالله، هر دوشون رو هوار تا ببوسین، با اجازتون لینکتون می کنم، من عاشق دوقلوهام


مرسی مامی نیکا
منم لینکتون کردم
خاله رویا
5 اردیبهشت 91 10:40
سلام نازنازیها هزار ماشاالله مثل عروسکید خدا برای مامان و باباتون نگهتون داره

مامانی یه پیشنهاد دارم براتون شما که دخملاتون مثل ماه میمونن چرا عکس خودشون رو برای پیج نذاشتید خیلی قشنگ میشه ها

من شمارو لینک کردمخوشحال میشم اگه شما هم مارو لینک کنین بایه عالمه برای قندعسلا

سلام خاله جان
مرسییی
چشم حتما
خاله محدثه
6 اردیبهشت 91 15:56
سلام به روی ماه هر سه تاتون
نیکی، نیکا و مامانی سمیرای مهربون
خیلی بدقولی مامانی سمیرا آخه قول داده بودی از ارومیه که برگشته تن تن آپ کنی
وللللللللللللللللللللللللللللللللللی
تاریخ آخرین پستت رو ببین 21/1/91
الان چند روز گذشته؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه من چقده منتظربمونم؟؟؟؟؟؟
گررررررررررررررررررررررررررریییییییییییییییییه



سلام عشقم
خوبی؟
قربونت برم
میخوام سر فرصت بهت زنگ بزنم
5شنبه صبح ساعت 6:35عازم مشهدیم
برات خیلی دعا میکنم
تو یکی از بهترین دوستامی
از ته ته دلم دوستت دارم
چشمممممم آپ مینم بخاطر روی ماه تو
ناهید مامان اروین
10 اردیبهشت 91 13:44
سلام....ماشالله بزرگ شدن وروجک هااااا ....صدقه زیاد بده واسشون عزیزم...خدا همیشه تنشونو سالم نگه داره
مامان امیرحسین
11 اردیبهشت 91 15:29
قربون شکل ماهشون.بوس بوس
مامان نیکا
12 اردیبهشت 91 12:14
وای من باز اومدم این فرشته ها رو ببینم، ماشالله خیلی خوردنی هستن، شما رو لینک کردم
مامان محمد( محمد فرشته ی آسمانی )
12 اردیبهشت 91 21:52
سلام ماشاالله به این دخترای ماهتون خدا واستون حفظشون کنه ، عکس هایی که پیش همن واقعا فوق العاده هستن من با افتخار لینکتون میکنم خوشحال میشم اگه به ما هم سر بزنید